About Sylvia

Mi presento

Ciao sono Sylvia!

I am originally from Rotterdam, my hometown in the Netherlands, but at this moment I feel more Italian than Dutch. Since 2009 I live and work in Italy. In 2018 I moved to one of the most beautiful places in the world: Montepulciano.

Through different types of work experience, from waitress to professional sommelier, I got to know Italy’s gastronomy inside out.

I am a certified FISAR sommelier and I have successfully completed WSET level 2 Award in wines.

Meanwhile I am agent for several top wineries in Italy and I organize (online) wine tasting experiences.

I also give presentations where I explain the history and the story behind the wine Vino Nobile di Montepulciano DOCG.

But there is more, I recently started my own wine webshop.

Chianciano, 12 giugno 2019

E’ stata una bella giornata quella che ha visto la partecipazione di Sylvia presso la nostra scuola di Chianciano. Alla presenza di una ventina di alunni delle classi di indirizzo di Sala, Enogastronomia e Accoglienza Turistica, l’incontro è stato incentrato sul vino Nobile di Montepulciano e sulla sua storia.

Sylvia ci ha parlato dei vitigni utilizzati e del metodo di produzione, del disciplinare di produzione e dell’analisi organolettica eseguita secondo il metodo della FISAR. Non sono mancate domande e interventi da parte dei ragazzi, alle quali Sylvia ha risposto con simpatia e professionalità.

Molto apprezzata è stata la lezione che in alcuni momenti si è svolta in inglese, permettendo agli alunni di sviluppare con l’ascolto le proprie competenze linguistiche. Al termine dell’incontro, è stata eseguita l’apertura di una bottiglia di Nobile dell’Azienda Gattavecchi, eseguendo l’analisi sensoriale e effettuando una piccola dimostrazione degustativa.

Ringraziando Sylvia per la bellissima mattinata trascorsa, ci auguriamo che anche nel prossimo anno scolastico, possa essere nostra ospite, per un’altra meravigliosa lezione enogastronomica.

Roberto (Acquaviva – Montepulciano)

Un po’ di storia

I left my heart in Italy after a holiday in Umbria. To get to know the country better I decided in 2003 to go backpack travelling from north to south Italy for 9 months.

After a break in the Netherlands during which I actively participated in the Dante Alighieri Society, in 2009 I packed up and left for a new life in Italy.

Before I started working for Villa in Umbria at the end of 2013 I got all kinds of seasonal jobs in Trentino, Tuscany and Umbria to make ends meet.

 

Oggi

I am proud of what I have achieved in my life. Don’t let anyone limit your dreams.

La vita è bella!